سرعت در جذب اعضای هیات علمی رتبه دانشگاه‌ها را تغییر می‌دهد

وزیر علوم گفت:پیشنهاد می‌شود دانشگاه‌ها بر اساس سرعت و دقت جذب اعضای هیات علمی رتبه‌بندی شوند.عملکرد دانشگاه‌ها در جذب اعضای هیات علمی در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود.

مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت شرایط ادامه تحصیل دانشجویان شاغل به تحصیل در دو دانشگاه NEU قبرس و Lodz لهستان در سال تحصیلی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ را اعلام کرد.

اعلام شرایط تحصیل دانشجویان ایرانی در دو دانشگاه قبرسی و لهستانی

آیین تجلیل و قدردانی از بهترین غرفه‌های بخش ناشران دانشگاهی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

تجلیل از برترین غرفه‌های بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه کتاب

وزیر جهادکشاورزی بازسازی زنجیره تولید مرغ در سال گذشته را موفقیت‌آمیز خواند و رفع نقایص در مرغ اجداد، جوجه‌ریزی و تامین نهاده را عامل تثبیت بازار در ماه‌های اخیر دانست.

پایداری در بازار تولید و مصرف مرغ

بانک مرکزی فهرست اقلام کالایی دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ را منتشر کرد. بر این اساس، طی سال گذشته بیش از ۶۹ میلیارد و ۴۰۷ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای کشاروزی، صنعتی، دارو و تجهیزات پزشکی و تامین نیاز خدمات اختصاص یافته است.

فهرست کالاهای دریافت کننده ارز منتشر شد

یک متخصص طب ایرانی گفت: آلرژی فصلی مثل عطسه، آبریزش بینی، خارش گلو، خارش پوست و کهیر، دمل‌ها و جوش‌های پوستی از مشکلات شایع فصل بهار است که با رعایت برخی از اصول ساده زندگی و تغذیه سالم می‌توان از ابتلا به بیماری‌های این فصل و همچنین از ابتلا به آلرژی فصلی پیشگیری کرد.

تدبیر طب ایرانی برای آلرژی‌های  فصل بهار

وزیر نفت برای بهره‌برداری از چند طرح در قطب پالایشی شمالغرب کشور که با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد، وارد استان آذربایجان شرقی شد.

وزیر نفت برای بهره‌برداری از پروژه‌های پالایشی وارد آذربایجان شرقی شد

رییس سازمان امدادونجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۶ استان، از امدادرسانی به بیش از ۵۸۰۰ حادثه دیده، خبر داد.

۱۶ استان درگیر سیل و آبگرفتگی

معادن استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در تولید و اشتغال و تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم هستند که باید زمینه توسعه صنایع مرتبط و ایجاد زنجیره ارزش برای آنها فراهم شود.

نقش معادن بوشهر در جهش تولید با مشارکت مردم

با پیروزی نیما عالمیان در فینال بخش مردان مسابقات تنیس روی میز گزینشی المپیک در منطقه آسیای میانه و اختصاص دومین و آخرین سهمیه این منطقه به ایران، پرونده مسابقات بسته شد.

تنیس روی میز سهمیه‌های آسیای میانه را درو کرد

ندا شهسواری در یک رقابت نفس گیر با پیروزی مقابل نماینده قزاقستان و کسب عنوان قهرمانی در مسابقات گزینشی آسیای میانه، سومین حضور خود در المپیک را تجربه خواهد کرد .

هتریک شهسواری در کسب سهمیه المپیک

اخبار برگزیده

خیام گاه شماری ایران را تغییر داد و بعد از اصلاح آن مدار گردش کره زمین به دور خورشید را تا ۱۶ رقم اعشار محاسبه کرد.

نابغه‌ ایرانی که نامش در کنار نام نیوتن و پاسکال ثبت شده است

رییس سازمان امور دانشجویان در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری با مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم السلام) گفت: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌الملل تدوین شده است.

آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌الملل  تدوین شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام از ورود ۱۰ فروند کشتی حامل نهاده دامی به بندر امام (ره) در ۲ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت که بازار نهاده ها تا شش ماه آتی در آرامش کامل به سر خواهد برد.

آخرین وضعیت واردات نهاده‌های دامی  در بنادر کشور

بیرون رفتن در اجتماع ممکن است با عملکرد شناختی مرتبط باشد.

ارتباط در اجتماع بودن با عملکرد شناختی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از بروز خسارت ۶۵۰ میلیارد تومانی طوفان و بارش باران و تگرگ طی روزهای آخر هفته گذشته در سراسر استان خبر داد.

طوفان و تگرگ ۶۵۰ میلیارد تومان به استان سمنان خسارت زد

حمید درخشان کارشناس فوتبال در خصوص شرایط دو تیم پرسپولیس و استقلال گفت : در حال حاضر فشار روانی شدیدتری روی استقلال است چرا که اگر لغزشی داشته باشد، پرسپولیس جای آنها را در صدر جدول خواهد گرفت و این مسائل روحی و روانی می‌تواند در ادامه، اثرات خود را داشته باشد.

فشار روانی شدیدتری روی استقلال است

الجزیره: «مارتین گریفیث» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، گفت که همه پیش‌بینی‌ها درباره عواقب فاجعه‌بار تهاجم زمینی اسرائیل به رفح در حال رخ دادن است.

جهان راه خود را گم کرده است

فارس :ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه، پیشنهاد امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، برای برقراری آتش‌بس در زمان برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس را رد کرد.رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد رئیس‌جمهور فرانسه برای آتش‌بس هنگام برگزاری المپیک را رد کرد.

زلنسکی پیشنهاد آتش‌بس مکرون را رد کرد: به روسیه اعتماد نداریم

ایسنا :ترامپ همچنین بار دیگر مدعی شد که درگیری روسیه و اوکراین و درگیری‌های «خاورمیانه» یا تورم بالا، در صورتی که خودش رئیس‌جمهور بود، اتفاق نمی‌افتادند.دونالد ترامپ می‌گوید که در پنج ماه منتهی به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، به دلیل بی‌کفایتی رئیس‌جمهور کنونی این کشور، ممکن است جنگ جهانی سوم آغاز شود

جنگ جهانی سوم پیش از انتخابات آمریکا رخ می‌دهد

یک عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه به معاونت علمی پیشنهاد ایجاد کارگروه تخصصی هوش مصنوعی ارائه دادیم، گفت: در این مسیر می‌خواهیم ۸۰ درصد پژوهش‌ها به سمت هوش مصنوعی هدایت شود.

هدایت ۸۰ درصد پژوهش‌ها در حوزه هوش مصنوعی