امروز؛ آخرین مهلت دریافت کارت کنکور

کارت ورود به جلسه بیش از یک میلیون و ۱۵۲ هزار داوطلب نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مانعی بر سر راه گسترش روابط ایران و پاکستان نیست، گفت: هدف از سفر بنده به لاهور ادای احترام به مرحوم اقبال لاهوری و تقویت روابط فرهنگی دو کشور است چرا که لاهور نماد فرهنگی پاکستان محسوب می‌شود.

برای تقویت روابط فرهنگی ایران و پاکستان به لاهور سفر کردم

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به بروز حادثه سیل در برخی نقاط کشور، گفت: با هماهنگی وزارت کشور تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است.

تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق کشور اندیشیده شده است

هفدهمین دوره آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی  از لیسانس تیرماه برگزار می شود

وزیر راه از دستور کار قرار گرفتن تهاتر کالا با پاکستان خبر داد و گفت: ‌با توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای و بندری تجارت ۱۰ میلیارد دلاری دو کشور محقق می‌شود.

تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان با توسعه زیرساخت‌ها

نو درانداختند و هیچ واژه‌ای در بیان این همه منزلت امام (ره) بالاتر از بیانات مقام معظم رهبری نیست که فرمودند امام روح خدا بود در کالبد زمان و روح خدا فانی ناپذیر است. اکنون راه امام راه ماست. هدف امام هدف ماست. امیدواریم ایران همواره در نسل‌های مختلف پایدار و ماندگار باشد.

کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند

کارشناسان اعلام کردند که اروپا در سال ۲۰۲۳ رکورد تعداد روزهای گرمایی را تحمل کرد که بر تهدید تابستان‌های مرگبار فزاینده در سراسر این قاره تاکید می‌کند.

قاره‌ای که ۲ برابر سریعتر از میانگین جهانی  در حال گرم شدن است!

وزیر نفت از علاقه‌مندی اسلام‌آباد برای بهره‌برداری سریع خط لوله صادراتی گاز ایران به پاکستان (آی‌پی) خبر داد.

پاکستان خواهان بهره‌برداری از خط لوله گازی آی‌پی است

رهاورد سال پر بارش؛پیش بینی برداشت۲۲۷ هزارتن محصول در کهگیلویه و بویراحمد بارش های سیل آسا بهاری و سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد اگرچه خسارات مالی زیادی در بخش های مختلف به دنبال داشت اما این بارش ها نوید بخش سالی پربار و امیدبخش برای کشاورزان به ویژه دیم کاران بوده است.

پیش بینی برداشت ۲۲۷ هزارتن محصول در کهگیلویه و بویراحمد

مسعود اقبالی کارشناس فوتبال کشورمان درباره شرایط و کیفیت لیگ برتر ایران در هفته‌های پایانی لیگ و درباره اینکه کدام تیم بخت بیشتری برای قهرمانی دارد، گفت: در فوتبال ایران شاید تنها تیمی که بهتر از سایرین بازی می‌کند، پرسپولیس باشد و من شانس این تیم را در کورس قهرمانی بیشتر از استقلال می‌بینم. چند بازی تا پایان لیگ باقی مانده و باید دید در این هفته‌ها چه خواهد شد اما کیفیت پرسپولیس را بهتر از سایر تیم‌ها می‌بینم و آنها شانس بیشتری برای کسب جام دارند.

بخت پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر  از استقلال است

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی گفت: برای تولید ۶۳ میلیارد کیلو وات ساعت برق در نیروگاه اتمی بوشهر ۱۰۳ میلیون بشکه نفت به ارزش هشت میلیارد دلار صرفه‌جویی شد.

ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر هشت میلیارد دلار است

اخبار برگزیده

به گفته مدیرکل امور خانواده و بانوان بهزیستی کشور یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند

نووستی: «الکساندر پانکین» ، معاون وزیر ‌خارجه روسیه در نشست شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد درباره تامین مالی پروژه‌های توسعه گفت که غرب باید به منافع کشورهای در حال توسعه احترام بگذارد

مسکو:غرب باید به منافع کشورهای در حال توسعه احترام بگذارد

ایلنا: «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هیتلر زمانه است و او و شرکای جنایتکارش از محاکمه فرار نخواهند کرد.

اردوغان:نتانیاهو، هیتلر زمانه است

نووستی :رئیس‌جمهور ونزوئلا تصمیم کنگره آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان را غیر‌اخلاقی توصیف کرد.به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، « نیکولاس مادورو » ، رئیس ‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد که تصمیم کنگره آمریکا برای کمک نظامی به اوکراین، اسرائیل و تایوان غیر اخلاقی است.

مادورو:جنگ برای آمریکا یک تجارت بزرگ است

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه‌آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه‌آهن انجام شد.

مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از صادرات ۶۰ هزارتن مواد معدنی به کشورهای حاشیه خلیج فارس با ۶۰۰ درصد افزایش در یک‌ماهه سال جاری خبرداد.

۶۰ هزارتن مواد معدنی از بندرخمیر به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شد

بهتاش فریبا پیشکسوت استقلال در ارزیابی از عملکرد تیم استقلال برابر شمس آذر در هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، گفت : استقلال بازی بسیار خوبی را به لحاظ فنی برابر شمس آذر به نمایش گذاشت و از نظر سرعت بازی، درگیری و کارهای تاکتیکی هر دو شرایط یکسانی داشتند. البته تا دقیقه ۸۰ بازی همه چیز روی روال بود و استقلال توانست ۳ گل وارد دروازه حریف کند و حتی یک موقعیت گل را نیز استقلال از دست داد اما بعد از آن چون بازیکنان استقلال فکر می‌کردند بازی تمام شده یک لحظه تمرکز خود را از دست دادند و تیم شمس آذر توانست از موقعیت به خوبی استفاده کند و ۲ گل پشت سر هم به استقلال بزند.

شانس قهرمانی استقلال روی کاغذ بیشتر است

مهشید اشتری دختر ملی پوش تنیس روی میز در آستانه حضور در مسابقات گزینشی المپیک با بیان اینکه تجربه ای از این رقابت ها ندارد، گفت: با این حال اصلا نسبت به کسب نتیجه ناامید نیستم.

امیدوار به کسب سهمیه المپیک هستم

تاس :وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که غرب به طرز خطرناکی در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین کشورهای هسته‌ای است.

غرب در آستانه درگیری نظامی میان کشورهای هسته‌ای است

رویترز :دبیرکل ناتو تاکید کرد که این ائتلاف باید برای درگیری طولانی مدت در اوکراین آماده شود.

باید برای درگیری طولانی‌مدت در اوکراین آماده شویم