AzadAndish :. اميني: طنز در کشور ما درست تعريف نشده است

 


  فارسی
  HOME :: ARCHIVE :: LINKS :: NEWS LETTER :: SEND NEWS :: CONTACT US May 4 ,2024   Search
 يک شاعر و طنزپرداز معتقد است طنز در کشورمان به لحاظ عرضه، وضعيت خوبي ندارد و شوخي، فکاهي و بزله گويي به عنوان طنز عرضه مي‌شوند.
News Id : 617 Publish date : 7/23/2011 - 21:46 View : 6071

يک شاعر و طنزپرداز معتقد است طنز در کشورمان به لحاظ عرضه، وضعيت خوبي ندارد و شوخي، فکاهي و بزله گويي به عنوان طنز عرضه مي‌شوند.

به گزارش پايگاه خبري حوزه هنري، «اسماعيل ‌اميني» با اشاره به اين که امکان عرضه طنز کم شده است، گفت: توليد طنز کم نشده، اما امکان عرضه آن نسبت به گذشته کم شده است.

وي با بيان اينکه هم‌اکنون مجله تخصصي طنز در کشور وجود ندارد، گفت: طنز به لحاظ عرضه وضعيت خوبي ندارد و به همين دليل جنس‌هاي مشابه طنز مانند شوخي، فکاهي و بزله گويي به عنوان طنز عرضه مي‌شوند.

اميني ادامه داد: نوعي کج‌فهمي براي طنز وجود دارد و اين مسئله امکان ارائه طنز را کم کرده است، کساني که مخاطب طنز هستند، از طنز پرداز آثار تفريحي و سرگرمي مي‌خواهند که اثري خلق کند، در صورتي که ساخت آثاري با جنس تفريحي کار طنز پرداز نيست.

وي با اشاره به جلسه‌هاي شعر طنز در حلقه رندان، گفت: شب شعر طنز اولين بار توسط حوزه‌هنري برگزار شد، اما مي‌بينيم جاهاي ديگري، جلساتي به نام شعر طنز برگزار مي‌کنند که در آن‌ها بيشتر شوخي و سرگرمي ديده مي‌شود.
اين شاعر و طنزپرداز گفت: منتقد هنري مي‌تواند جنس‌هاي مختلف هنري را از هم تفکيک کند، زماني که فضاي آشفته‌اي وجود داشته باشد، افرادي مانند محسن نامجو و بنيامين بهادري نيز به عنوان موسيقيدان مطرح مي‌شوند.

اسماعيل اميني ضمن تاکيد بر اين که بايد فضاي نقد در کشور وجود داشته باشد، گفت: در زمان انتشار آثار بايد تفاوت‌ها مشخص شوند، در کشور‌هاي ديگر تفکيک آثار مشخص است اما در کشور ما اين‌گونه نيست و کسي که رمان سطحي و سرگرم کننده مي‌نويسد نيز نويسنده محسوب مي‌شود و بخشي از اين اتفاق به دليل استقبال دستگاه‌هاي فرهنگي ما از اين گونه کارها است.

اين طنزپرداز درباره جشنواره طنز مکتوب حوزه‌هنري، گفت: جشنواره طنز مکتوب که از سوي حوزه هنري برگزار مي‌شود حرکت خوبي است تا کساني که در اين حوزه فعاليت دارند کار خود را محک بزنند.

وي افزود: اين جشنواره خوب است به شرطي که افراد شرکت کننده در آن تا سال بعد و دوره بعدي جشنواره رها نشوند و ارتباطشان قطع نشود، زماني که کسي داستان خوبي نوشته است که در جشنواره شرکت کرده و برگزيده شده، قطعا توانايي‌هايي بيشتري دارد و داستان‌هاي بيشتري مي‌تواند بنويسد که امکان چاپ داشته باشند.

اميني همچنين با يادآوري شرايط عرضه کتاب در بازار کشور، تاکيد کرد: به نظرم مي‌آيد که شيوه‌هاي عرضه قديمي در مقابل رسانه‌هاي جديد پر‌رنگ نخواهد بود و کسي از کتاب خوبي که چاپ مي شود خبر دار نمي شود.

اسماعيل اميني با انتقاد از اين که اخبار مربوط به کتاب در تلويزيون و راديو و رسانه‌هاي ديگر به خوبي منعکس نمي‌شود، گفت: مشکل از کساني است که تصميم مي‌گيرند و به نظر مي‌آيد براي آن‌ها جنس تفريحي و سرگرمي بيشتر اهميت دارد.
 


label:
Link: http://www.azadandish.ir/en/article.asp?id=617&cat=1


Comment

Name
Email
Web
* Comment
 

   

Latest News
Home :: Archive :: Search :: Links :: Contact us :: Advertisement :: About us  
Copyright© 2008 Azadandish.ir. All rights reserved, Info@Azadandish.ir
Total hit : 2407248، Today hit : 570