AzadAndish :. رشته‌ای به اسم شعر در دانشگاه ها تأسیس شود

 


  فارسی
  HOME :: ARCHIVE :: LINKS :: NEWS LETTER :: SEND NEWS :: CONTACT US May 4 ,2024   Search
اگر در سال‌های اخیر با کاهش شعر خواننده روبه‌رو هستیم، اشکال کار در جای دیگری است که باید به آنها توجه بیشتری شود
News Id : 650 Publish date : 2/11/2012 - 10:37 View : 9690

يک شاعر در آستانه جشنواره بين‌المللي شعر فجر گفت: شعر به نوعی رفتار انسان است بنابراين رفتار انسان‌ها روي هم تأثير دارد و بايد جدي گرفته شود.

عرفان نظرآهاري در گفت‌وگو با با اشاره به استقبال کم از کتاب‌هاي شعر افزود: شمارگان پائين کتاب‌هاي شعر و عدم خریداری آنها به رفتارهای غیرشاعرانه در جامعه برمی‌گردد. اگر جامعه را به سمتی ببریم که زیبایی، شفقت، همدلی و مدارا محوری در آن حاکم شود، قطعاً با جامعه شعرخوان‌تری روبه‌رو هستیم که شاعران بهتری خواهیم داشت. اين شاعر جوان ادامه داد: اين اتفاقات تنها در حیطه اختیار شاعر نیست که همه جامعه را بهبود بخشد، بلکه همه نظام‌هایی که در فضای این جامعه در حرکتند باید برای این مهم کمک کنند.

وی توضیح داد: اگر در سال‌های اخیر با کاهش شعر خواننده روبه‌رو هستیم، اشکال کار در جای دیگری است که باید به آنها توجه بیشتری شود، اما به عنوان یک شاعر که در فضاهای دانشگاهی هم تنفس می‌کند، درخواست دارم که شعر باید به فضاهای گسترده‌تر و مختلف در جامعه ورود پیدا کند، چرا که الان این فاصله بین شعر و جامعه بسیار جدی است. دانشگاه‌های ما با شعر بویژه شعر معاصر، ارتباطی پویا و زنده ندارند.

نظرآهاری به سهمی که به ادبیات معاصر در دانشگاه ها داده می‌شود، اشاره کرد و گفت: باید همتی از حوزه‌های دیگر صورت گیرد تا شاید رشته‌ای به اسم شعر در دانشگاه ها در مقاطع مختلف تأسیس شود یا حداقل گرایشی به نام شعر به رشته ادبیات فارسی اضافه شود.


label:
Link: http://www.azadandish.ir/en/article.asp?id=650&cat=1


Comment

Name
Email
Web
* Comment
 

   

Latest News
Home :: Archive :: Search :: Links :: Contact us :: Advertisement :: About us  
Copyright© 2008 Azadandish.ir. All rights reserved, Info@Azadandish.ir
Total hit : 2407079، Today hit : 401