AzadAndish :. شعر سرودن اضطراب را از بین می‌برد‎

 


  فارسی
  HOME :: ARCHIVE :: LINKS :: NEWS LETTER :: SEND NEWS :: CONTACT US May 4 ,2024   Search
کیفیت نوشتن خاطرات یا اشعار سروده شده هیچ اهمیتی ندارد و آنچه مهم است تاثیر آن‌ها بر آرام کردن انسان است. به این ترتیب روند نوشتن با دست تاثیر درمانی بر انسان دارد.
News Id : 675 Publish date : 10/25/2012 - 12:16 View : 12476

پژوهشگران علوم پزشکی می‌گویند بررسی‌های آنان نشان داده است، نوشتن خاطرات روزانه و سرودن شعر تاثیر مثبتی بر کنترل احساسات و غلبه بر ترس، غم و اضطراب دارد.

به گزارش خبرگزاری سینا به نقل از وب‌ام دی، محققین می‌گویند نه تنها دست به قلم شدن موجب کاهش ترس و اضطاب می‌گردد، بلکه حس ترس و اضطراب تمایل به نوشتن را در انسان افزایش می‌دهد.
پرفسور متیو لیبرمان از دانشگاه کالیفرنیا معتقداست، روی کاغذ آوردن خاطرات روزانه یا احساسات و تجربیات شخصی فعالیت بخشی از مغز را که مسئول کنترل احساسات است بیشتر می‌کند.

دانشمندان آمریکایی با بررسی فعالیت مغز ۳۰ نفری که از آن‌ها خواسته شده بود احساسات خود را روی کاغذ بیاورند، متوجه شدند کیفیت نوشتن خاطرات یا اشعار سروده شده هیچ اهمیتی ندارد و آنچه مهم است تاثیر آن‌ها بر آرام کردن انسان است. به این ترتیب روند نوشتن با دست تاثیر درمانی بر انسان دارد.

محققان امیدوارند این کشف جالب به اصل و اساسی برای یافتن روش جدید درمانی کمک کند که با استفاده از آن بتوان افرادی را که از انواع ترس‌ها رنج می‌برند نجات داد، چون نوشتن درباره ترس‌ها تاثیر بسیار موثری در غلبه بر آن‌ها دارد.

دانشمندان همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از نویسندگان بزرگ انسان‌های بسیار حساسی بوده یا هستند که در اغلب موارد از ناراحتی‌های روحی رنج می‌برند این احتمال را مطرح کرده‌اند که حس ترس و اضطراب تمایل به نوشتن را در انسان افزایش می‌دهد.


label:
Link: http://www.azadandish.ir/en/article.asp?id=675&cat=1


Comment

Name
Email
Web
* Comment
 

   

Latest News
Home :: Archive :: Search :: Links :: Contact us :: Advertisement :: About us  
Copyright© 2008 Azadandish.ir. All rights reserved, Info@Azadandish.ir
Total hit : 2407221، Today hit : 543